Od zarania dziejów populacja ludzka
wykorzystuje zrodzone przez Ziemię skarby. Społeczeństwa pierwotne
wykorzystywały je podczas sporządzania broni, czy tworzenia naskalnych
malowideł. Z biegiem czasu minerały i metale zaczęto obsadzać
również w przedmiotach dekoracyjnych oraz w szerszym stopniu wykorzystywać je w
codziennym życiu. Wydaje się, że wraz z rozwojem technologiczno-przemysłowym
wykorzystanie bogactw naturalnych wzrosło do maksimum. Niezauważalne zaś
pozostały konsekwencje tak gwałtownego
i szerokiego spektrum ich spożytkowania.
i szerokiego spektrum ich spożytkowania.
Przygotowany przez nas projekt ma na
celu uświadomienie złożoności oraz długofalowości powstawania bogactw
naturalnych oraz ryzyka ekologicznego związanego z ich nadmiernym
wydobyciem. Dzięki zamieszczonym w nim działaniom, dzieci na drodze
wielozmysłowego poznania nauczą się rozpoznawać podstawowe minerały i metale,
poznają sposoby ich wydobycia i pozyskiwania oraz ewentualnego wtórnego wykorzystania.
Z uwagi na stosunkowo krótki czas realizacji niniejszego programu nie uda nam
się szczegółowo opracować wszystkich związanym z tematem zagadnień. Zależy nam
jednak na zasygnalizowaniu pewnych kwestii oraz na rozbudzeniu ciekawości
poznawczej, która będzie mogła być zaspokojona podczas dalszej drogi
edukacyjnej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz